Nr total de articole: 1043
  1. Calendarul admiterii la liceu pentru anul 2018-2019 Elevii care au intrat anul acesta în clasa a VIII-a vor completa fişele de înscriere la liceu în perioada 29 iunie - 3 iulie 2018, urmând ca pe 9 iulie să se desfăşoare repartizarea computerizată. Între 10 şi 13 iulie candidaţii vor depune dosarele de înscriere la şcolile la care au fost repartizati, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). Admiterea absolvenţilor de clasa a VIII-a la liceu se va desfăşura în conformitate cu Metodologia aprobată în 2010. Astfel, la calculul mediei de admitere la liceu va fi luat în calcul în proporţie de 80% media generala de la Evaluarea Naţională, iar 20% media generală de absolvire a claselor V - VIII.


    Link extern

  2. Liviu Pop: Baronii manualelor au anual peste 100 de milioane euro/ Doar 10% dintre auxiliarele folosite au avut aviz MEN/ Am mostenit "manualul de sport" Ministrul Educatiei, Liviu Pop, a declarat joi la Antena 3 ca "baronii manualelor" obtin anual pe zona de auxiliare "undeva peste 100 de milioane de euro", potrivit Agerpres. "Baronii manualelor, care, asa cum am spus, in zona aceasta a auxiliarelor au anual - se vehiculeaza - undeva peste 100 de milioane de euro. Nu stiu cati dintre acesti bani sunt fiscalizati si in buzunarele cui ajung. Numai auxiliare. Banii gri catre negru. Trist este ca in spatele acestor baroni ai manualelor, care incaseaza venituri foarte mari si au averi colosale unii dintre ei, sufera elevii acestei tari si noi nu avem nici bani la bugetul de stat ca sa putem asigura gratuitate educatiei - si nu numai, si a sanatatii, eu vorbesc acum de educatie. (...) Este o miza financiara si eu cred, intuiesc ca o parte dintre atacurile pe care le-am suportat zilele acestea sunt si din zona aceasta. Nu am cum sa dovedesc, intuiesc si voi face public la momentul respectiv si toate editurile care au fost notificate si toate editurile care niciodata nu au participat la licitatie de manuale ￯ mare atentie!￯, dar totdeauna s-au dus la vanzari de auxiliare", a spus Pop. Ministrul mai spune ca ca doar 10% dintre auxiliarele care au fost folosite in sistemul de invatamant in ultimii 3-4 ani au avut aviz de la MEN.


    Link extern

  3. Proiect de 44 milioane de euro pentru îmbunătăţirea programei de învăţământ naţional obligatoriu Autorităţile au publicat varianta finală a Ghidului Solicitantului "Curriculum naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial', cu o alocare totală de aproximativ 44 milioane euro, iar proiectul selectat va urmări îmbunătăţirea programei de învăţământ naţional obligatoriu şi asigurarea calităţii educaţiei prin perfecţionarea profesorilor, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE). "De rezultatele proiectului vor beneficia cel puţin 2.250 elevi din învăţământul primar şi gimnazial (în special elevi din grupurile vulnerabile), cel puţin 3.400 experţi în dezvoltarea curriculară (inclusiv autori de manuale), respectiv cel puţin 50.000 profesori, cadre didactice şi alţi specialişti din învăţământul preuniversitar, gimnazial, precum şi experţi ai partenerilor sociali. Fondurile europene vor fi utilizate în scopul prevenirii părăsirii timpurii a şcolii şi reducerii abandonului şcolar, pentru îmbunătăţirea curriculumului naţional obligatoriu (cu accent pe nevoile elevilor din grupurile dezavantajate) şi pentru asigurarea calităţii educaţiei prin perfecţionarea competenţelor personalului didactic din învăţământul pre-universitar", se arată în document, potrivit Agerpres.


    Link extern

  4. Profesorii universitari şi preuniversitari, cercetătorii şi oamenii de cultură resping monopolul statului asupra manualelor şcolare Aproape 200 de cadre didactice, cercetători, academicieni şi scriitori au dat publicităţii apelul ”Dreptul la Educaţie”. Acesta este adresat în contextul discuţiilor privind reorganizarea Editurii Didactice şi Pedagogice şi transformarea acesteia în singura editură cu drept de publicare a manualelor şcolare. Semnatarii îi solicită domnului ministru al Educaţiei Liviu Pop să renunţe „imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei acţiuni sub fardul gros al aşa zisei licitaţii de autori, organizată de editura de casă a statului”. În data de 15 septembrie, Ministerul Educaţiei Naţionale a pus în transparenţă decizională un proiect de Hotărâre de Guvern prin care Regia Autonomă Editura Didactică şi Pedagogică ar deveni societate pe acţiuni cu un unic proprietar, statul, având dreptul de a publica în mod exclusiv manualele şcolare.


    Link extern

  5. UE ne dă bani ca să nu mai mai avem profesori necalificaţi Prin proiectul „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” (CRED), finanţat cu bani de la Uniunea Europeană, 55.000 de profesori din învăţământul primar şi gimnazial (15.000 - primar şi 40.000 - gimnazial) urmează a fi formaţi pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru şi programe şcolare aferente celor două cicluri de învăţământ, a transmis printr-un comunicat Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). Mai exact, vor fi realizate abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice printr-o abordare metodologică centrată pe competenţe-cheie, în acord cu noul curriculum, precum şi adaptarea activităţilor de învăţare la nevoile specifice ale fiecărui elev, inclusiv ale celor aflaţi în risc de abandon şcolar. În aceeaşi măsură, prin elaborarea şi utilizarea de resurse educaţionale deschise, relevante pentru aplicarea la clasă a noului curriculum, CRED pune un accent deosebit pe promovarea abordărilor didactice orientate pe competenţe. În acest scop, vor fi elaborate 26 de ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învăţământul primar şi gimnazial şi vor fi aprobate 7.200 de resurse educaţionale deschise, accesibile elevilor şi cadrelor didactice.


    Link extern

  6. Efectele legii internshipului pe piaţa muncii. Ce spun consultanții despre legea care urmează să fie aprobată de Parlament Tinerii din Romania se plâng că nu își găsesc un loc de muncă, dupa terminarea studiilor, iar atunci când totuși se angajează, după câteva luni deja experimentează dezamăgirea, pentru că realitatea unei profesii nu se ridică la nivelul așteptărilor lor sau domeniul în care ajung să muncească nu are nicio legatură cu studiile absolvite. Internshipul ar putea să rezolve parțial această problemă. Internshipul va fi plătit și generează vechime în muncă Internship-ul aduce beneficii atât pentru tineri și cât și pentru angajatori potrivit specialiștilor din piață. Tinerii vor putea lua contact cu piața muncii de la 16 ani iar firmele vor primi bani de la stat dacă internul va fi angajat după terminarea stagiului. În perioada de internship, tinerii vor trebui să-și îndeplinească îndatoririle scrise în contract, putând să lucreze maximum șase ore pe zi, nefiind permis lucrul peste program. Acesta își va desfășura activitatea sub observația unui îndrumător, care va fi unul dintre angajații special desemnați ai firmei sau instituției de stat respective. Pe perioada internshipului tinerii vor fi plătiți cu cel puțin 725 de lei (adică 50% din salariul minim brut, a cărui valoare este de 1.450 de lei anul acesta). Firmele, dacă încheie un contract de muncă la 60 de zile de la expirarea internshipului, vor putea cere de la stat o primă echivalentă cu 4.586 lei per angajat.


    Link extern

  7. Apprenticeship review: Slovenia / Studiu privind ucenicia: Slovenia This publication is the final report of Cedefop’s thematic country review of apprenticeship in Slovenia, conducted between June 2015 and March 2017 at the request of the Ministry of Education, Science and Sport of the Republic of Slovenia. The report presents the key findings and suggestions for action, including reflections on the Law on Apprenticeship that was evolving at the time of the review and was adopted in May 2017. Această publicație face referire la raportul final al revizuirii tematice Cedefop privind ucenicia din Slovenia, desfășurată în iunie 2015 – martie 2017, la cererea Ministerului Educației, Științei și Sportului din Republica Slovenia. Raportul prezintă principalele concluzii și sugestii de acțiune, inclusiv reflecții asupra Legii privind ucenicia, care a evoluat la momentul revizuirii și a fost adoptată în mai 2017.


    Link extern

  8. Emilian Pavel: 'Noua agendă pentru competențe și alte vești bune pentru europeni' "Săptămâna trecută, la Strasbourg, printre alte subiecte extrem de importante, am discutat despre educație. Am dezbătut și votat proiecte precum “Noua agendă pentru competențe în Europa”, sau viitorul programului Erasmus+. Cu ocazia începereii anului școlar în multe State Membre, Parlamentul European a reafirmat sprijinul Europei pentru o educație care să ofere tinerilor șanse reale pentru o viață profesională de succes. Cred, alături de mulți alți deputați și de mulți cetățeni, că în economia globală, singurul avantaj competitiv al Europei va veni ca rezultat al unor investiții masive în educație, în toate formele sale. Dar mai mult decât piețele globale, suntem interesați de viitorul cetățenilor noștri, de viața profesională împlinită pe care europenii pot și merită să o trăiască. Această viață profesională de succes depinde, în foarte multe cazuri, de stagiile de pregătire, de programele de ucenicie și practică prin care tinerii europeni, de exemplu, pot învăța, se pot forma și pot crește șansele de angajare sau gradul de pregătire.


    Link extern

  9. Liviu Dragnea îl AVERTIZEAZĂ pe ministrul Educației: Nu e bine pentru sănătate! Președintele PSD, Liviu Dragnea, se alătură celor care îl critică pe ministrul Educației, Liviu Pop. El susține că situația nu este roz la Educație, dar i-a sugerat ministrului să uite rapid sindicatul din care a plecat, pentru că nu este ”bine pentru sănătate”. ”Cred că ar fi foarte bine pentru Liviu Pop să uite de la sindicat a plecat, că nu e bine pentru sănătate. Ne mai uităm, ne mai uităm că nu înțeleg deocamdată de ce a încălecat pe manualul de sport, în loc să zică că l-a găsit acolo. Sunt probleme, situația nu este roză în Educație (...) Domnul Pop este un om foarte bine intenționat, funcționează la tensiune de 380, problema lui este că uneori mai sare de 380 și sar siguranțele”, a declarat Liviu Dragnea, la România Tv.


    Link extern

  10. Schimbare cu implicatii majore in invatamant: Ministrul Pop inlocuieste inspectorii pe materii cu inspectori hibrid Ministrul Educatiei, Liviu Pop, pregateste o inlocuire a inspectorilor pe materii cu inspectori pe arii curriculare, astfel incat, spune el, sa se creeze o transdiciplinaritate, desi programele scolare nu sunt transdisciplinare. Totodata, potrivit acestuia, pentru fiecare arie curriculara va fi cel putin cate un inspector pe nivel de studiu, respectiv pe invatamant primar, gimnazial si liceal. Daca acum exista un inspector pentru Matematica, unul pentru Biologie, unul pentru Fizica, iar altul pentru Chimie, dupa reorganizare, va fi un singur inspector pentru toate materiile inglobate de aria curriculara "Matematica si Stiinte", doar ca va fi cate unul pentru invatamantul primar, unul pentru invatamantul gimnazial si altul pentru invatamantul liceal. La fel, la aria curriculara Om si societate, inspectorul general va dirija activitatea pe Educatie sociala, Istorie, Geografie, Religie. De ce este importanta aceasta modificare? Pentru ca, in primul rand, pune carul inaintea boilor, respectiv gandeste inspectorii din Minister si Inspectorate scolare transdisciplinar, desi nici profesorii nu sunt pregatiti pentru transdisciplinaritate, nici programele scolare nu sunt astfel.


    Link extern

  11. România, fruntaşa Europei la abandon şcolar România este ţara cu cei mai mulţi elevi din Uniunea Europeană care abandonează şcoala. Doi din zece elevi ajung să renunţe la şcoală. Cei mai mulţi sunt de la ţară şi provin din familii sărace. Toate astea în timp ce în ultimii zece ani s-au investit sute de milioane de euro pentru a combate abandonul şcolar. Despre dramele care se ascund sub numele generic de „abandon şcolar” şi despre modul în care unii funcţionari reuşesc să profite de pe urma neşansei lor, aflaţi astăzi, în noul sezon al campaniei „România furată”. În fiecare an, peste 50.000 de copii români abandonează şcoala. Câţi dintre ei se reîntorc în sistem? Prea puţini, iar numărul lor nu este inclus în nicio statistică oficială. Cei mai mulţi copii care ajung să renunţe la şcoală sunt de la ţară şi vin din familii sărace, acolo nevoia de hrană e mai importantă ca nevoia de ştiinţă. Dana Buzducea, director la World Vision: Cel mai puţin vizibil, dar cel mai periculos, este că ne-am obişnuit cu abandonul şcolar, comunitatea s-a obişnuit cu ideea că e ok ca un copil să nu meargă la şcoală şi nu este aşa. România a cheltuit în ultimii zece ani sute de milioane de euro pentru a scădea rata abandonului şcolar şi cu toate astea numărul copiilor care renunţă la şcoală este în creştere.


    Link extern

  12. Afacerea „manualele şcolare, monopol de stat“ Regia Autonomă Editura Didactică şi Pedagogică va primi cadou de la Guvern monopolul tipăririi manualelor şcolare, o industrie de 15 milioane de euro. Cel puţin aşa prevede un proiect de Hotărâre de Guvern, pus recent în dezbatere publică de către Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). Pretexul este scandalul auxiliarelor, care i-a lăsat pe elevi fără manuale la început de an şcolar. Concret, Regia Autonomă Editura Didactică şi Pedagogică va fi reorganizată în societate pe acţiuni, cu capital integral de stat, având ca scop îndeplinirea strategiei naţionale privind editarea manualelor şcolare. Noua entitate, aflată în subordinea Ministerului Educaţiei, care se va numi Societatea Editura Didactică şi Pedagogică SA, urmează să fie declarată „de interes naţional”. Astfel, Societatea Editura Didactică şi Pedagogică SA va realiza, în exclusivitate, la solicitarea directă a Ministerului Educaţiei Naţionale, pe bază de contract, manuale şcolare pentru învăţământul preşcolar, primar, gimnazial, postliceal şi universitar, în limba română şi în limbile minorităţilor naţionale, lucrări pentru învăţământul preşcolar, manuale pentru şcoli profesionale şi de maiştri, tratate, lucrări de metodică şi de pedagogie etc.


    Link extern

  13. Moțiunea PNL pe Educație a fost respinsă de Senat În favoarea moţiunii au fost 41 de voturi, 68 au fost împotrivă şi 9 senatori s-au abţinut. În moţiunea semnată de 37 de senatori PNL şi USR se cerea demisia ministrului Educaţiei, Liviu Pop, căruia i se mai solicita "să prezinte în Parlament un raport privind starea învăţământului românesc". "Această moțiune nu a fost depusă din pură formalitate! Dacă o veți susține vom arăta că educația este o preocupare reală a Parlamentului. Dacă nu o veți vota, vă întreb cum o să mergeți în fața celor care v-au trimis să-i reprezentați aici? Votul pentru moțiune va semnifica un pas înainte spre performanță și competitivitate. Prin prezentul vot, noi, parlamentarii PNL și ai USR, cerem Guvernului Tudose: rezolvarea de urgență a problemei manualelor școlare, asigurarea tuturor resurselor financiare și legale pentru obținerea autorizațiilor de funcționare a tuturor școlilor, finanțarea corectă a educației românești, descentralizarea reală și depolitizarea școlii românești; promovarea și dezvoltarea învățământului profesional; elaborarea unei legislații și a unor proceduri coerente pentru înființarea de noi școli doctorale sau acreditarea de noi domenii de doctorat, demisia ministrului Educației", se arată în textul moțiunii.


    Link extern

  14. Ministerul Educaţiei a trimis inspectoratelor şcolare o notă prin care le anunţă că este interzisă utilizarea de auxiliare neaprobate de instituţie Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a transmis o notă inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti prin care anunţă că este interzisă utilizarea de auxiliare şcolare neaprobate de minister, iar în cazul în care nu este respectată această obligaţie atunci MEN “îşi rezervă dreptul de a sesiza organele de stat abilitate”.


    Link extern

  15. Forța de muncă a viitorului: Dacă mai vrem să avem job, atunci va trebui să ne recalificăm complet Omenirea se află în fața unei perioade de tranziție în ceea ce privește munca. În contextul creșterii aportului tehnologiei la job, vom fi nevoiți să ne reinventăm și să ne dezvoltăm abilități noi pentru a putea face față schimbărilor. Aproape trei sferturi (74%) dintre persoanele care au participat la un sondaj realizat de PwC sunt pregătite să învețe noi abilități şi cunoștințe sau să se recalifice pentru a-şi menține șansele de angajare, văzând acest lucru ca pe o responsabilitate proprie, nu a angajatorilor. La cercetarea de piață au participat 10.000 de persoane din Marea Britanie, Germania, India şi Statele Unite. Raportul arată schimbarea de paradigmă în ceea ce priveşte formarea forţei de muncă şi trecerea la un sistem bazat pe învăţare continuă în perioada angajării, pentru ca lucrătorii să poată ţine pasul cu impactul tehnologiei asupra pieţei muncii. Majoritatea respondenţilor (65%) sunt de părere că tehnologia va îmbunătăţi perspectivele de angajare, chiar dacă angajaţii din Statele Unite (73%) si India (88%) sunt mult mai încrezători în impactul benefic al tehnologiei în comparație cu cei din Marea Britanie (40%) şi Germania (48%). În general, aproape trei sferturi dintre respondenți sunt de părere că tehnologia nu va fi capabilă să înlocuiască în întregime mintea umană (73%) şi majoritatea (86%) spun că abilităţile umane vor fi întotdeauna căutate pe piaţa muncii.


    Link extern

     Toate articolele anterioare